Totaal aantal pageviews

donderdag 10 februari 2011

Projectwerking???

Hallo,

Eerst en vooral wens ik u welkom op mijn blog in verband met het project "smaak in de tuin." Mijn naam is dus Jolien Verschueren en ik ben laatstejaarsstudent kleuteronderwijs aan KATHO Tielt. Via deze blog wil ik u tonen wat ik samen met nog 5 medestudenten (Lisa, Kim, Maaike, Epiphania en Sofie) uitvoer tijdens dit project.

Hoe kwam dit tot stand?
Tijdens het laatste semester van mijn opleiding mocht ik een keuze maken tussen verschillende afstudeermodules. Je kan dit zien als een verdieping van een aantal competenties. Ik koos dus voor projectwerking want dit leek mij heel interessant.

Wat houdt dit project in?

Eerst en vooral is het de bedoeling dat ik samen met mijn medestudenten een educatief pakket maak voor onze tuin op de hogeschool. We hebben namelijk een grote mooie tuin genaamd "de kriebelhof."

We kregen als thema "smaak in de schooltuin". Dus eerst en vooral doen we nu opzoekingswerk waarbij we hulp krijgen van externe partners maar ook van de studenten groenmanagement van het KATHO departement HIVB. Zij geven ons tips wat we kunnen aanplanten of zaaien, want inderdaad (toekomstige) kleuterleidsters staan niet enkel in de klas. Neen, je kan ons ook buiten aan het werk zien in de tuin.
Nadat ons pakket klaar is gaan we het in mei uittesten met een aantal bereidwillige kleuterklassen. Jullie zullen het resultaat op de blog kunnen volgen!

Maar ons project omvat nog veel meer...
Namelijk we gaan ook helpen bij het organiseren van een campagne in verband met duurzame voeding op de KATHO hogeschool in Tielt. We stellen iedere dag een vergeten groente voor.

Daarna krijgen we de kans om volledig zelfstandig ook zo'n projectweek te organiseren voor de werkplekstudenten kleuter- en lageronderwijs te Kortrijk.

We maken ook kennis met de MOS-werking van een school en we daar heel wat kennis gaan opdoen maar ook gaan meewerken en organiseren ook enkele kleine activiteitjes.

Dus kortom ... een heel druk programma maar wel super interessant en we gaan met volle enthousiasme van start.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten